Lokální SEO je mezi online marketéry občas trochu opomíjené. A přitom má podle nás takový potenciál. Každý obchod, restaurace nebo menší firma operující ve větším městě by o tom rozhodně měla popřemýšlet. Jednou z výhod jsou také relativně menší náklady na strategii. U lokálního SEO zpravidla není nutné vymýšlet složité strategie a taktiky. Základem je velmi rozsáhlá analýza klíčových slov a kvalitní copywriting.

Longtail

Mluvili jsme o rozsáhlé analýze klíčových slov. Jak při ní postupovat? Klíčová slova hledejte v S-kliku, Adwords, na oborových webech, fórech vaší cílové skupiny a také v našeptávači vyhledávače Google. Jednoduše zadejte část klíčového slova a libovolné písmeno. Následně nedávejte „enter“ ale počkejte na klíčová slova, která se vám ukáží vespod. Nemusí to být nejhledanější výrazy a o tom nám přesně jde. Lokální SEO velmi závisí na tom, jak se právě na tato slova dokážete prosadit. Jedná se totiž o tzv. Longtail výrazy.

To jsou klíčová slova složená z několika méně hledaných výrazů ale o to cílenějších. V našem případě by se jednalo například o „optimalizace webových stránek plzeň„. Právě město v klíčovém slovu je pro lokální SEO nejdůležitější. Následně také doporučujeme vytvořit pro toto slovo samostatnou stránku na vašem webu – použijte ho v URL, H1 i titulku. 

https://www.youtube.com/watch?v=7quh2WxTAzM

Sociální sítě

Dalším dobrou taktikou pro lokální firmy jsou sociální sítě a v ČR zejména Facebook (až 5 miliónů uživatelů). Nejen, že máte skvělé možnosti komunikace se zákazníky ale také placenou reklamu. Tu lze cílit přímo na na vámi udanou lokalitu. A nemusí to být celé město. Nejmenší zaměření je cca. 10 km od místa, které si zvolíte. Následně se kreativitě meze nekladou – jak oslovíte potencionální zákazníky je jen na vás.